Sınav Döneminde Uyku Düzeni Nasıl Olmalı?

author

Sınav döneminde özellikle gece daha iyi çalışan adaylar uyku düzeni anlamında sıkıntılar yaşayabiliyorlar. Uykuyla ilgili problemleriniz sınav yaklaştıkça daha sık yaşayabilirsiniz.  Süre azaldıkça yaşayacağınız stres de uyku düzeninizde olumsuz etkiler yaratabilir. Günün hangi saatinde çalışıyorsanız çalışın uykunuzu almış olmanız bu süreçte oldukça önemli. Düzenli ve kaliteli bir uyku uyumak sizi her zaman daha dinç tutacaktır ve ders çalışırken odaklanmanıza büyük ölçüde katkı sağlayacaktır.

Kendinize bir uyku saat aralığı belirleyin ve bundan dışarı çıkmamaya çalışın. İlk başlarda zor gelse bile zaman içinde alışacaksınız. Uykusuzluk ciddi anlamda çalışmanızın önünde engeldir. Yetersiz uyku kişilerin yeteneklerine, dikkatlerine, hareket ve tavırlarına kadar etki gösterir. Uykusuzluk sonucu tepkilerinizde oluşan yavaşlık ve dikkatsizlik sadece sınav çalışmanızı değil hayat kalitenizi de etkileyebilir. Vücut sisteminizi rahatlatmak ve kendinizi daha güçlü hissetmek istiyorsanız düzenli uymanız şart. Dikkat edin, odaklanamama ve ders çalışma isteksizliği gibi durumları normal zamanlara göre uykusuz olduğunuz günler daha fazla yaşadığınızı fark edeceksiniz. Kimileri az uykuyla yeterince dinç olabiliyorken kimi insanlar için daha fazla uyku gerekir; ancak uykuya ne kadar ihtiyacınız olursa olsun günde 8 saati aşmamaya gayret edin. Az uyku kadar fazla uykunun da zararları olabilir.

Sınav dönemi ders çalışmak, uyku düzeni , motive olmak için yapıklarınız ve benzeri her şey aslında bir paket. Hepsini birarada gerçekleştirirseniz verimli ve sağlıklı bir sınav dönemi geçirirsiniz. Sadece tek başına ders çalışmak başarıyı getirmez kendiniz için yapacağınız ekstra iyileştirici her şey başarınıza katkı sağlayacak unsurlardır.

Yorum Yaz
Yorumlar (0)
arrow