Odaklanma Problemi Yaşayanlara Etkili Çözümler

author

 

Odaklanma problemi birçok insanın yaşadığı bir yoğunlaşamama problemidir. Özellikle uzun süreler çalıştıktan sonra konsantrasyonunuzu toplamanız çok zordur.

Tekrar odaklanabilmek için yapmanız gerekenlerden biri hangi zamanlarda odağınızın kaydığını tespit etmek. Mesela; toplu bir şekilde çalıştığında, arkadaşlarınızla fikir alışverişi yaptığınız zaman mı daha iyi çalışırsınız, yoksa yalnızken mi?

Odaklanmanızı etkileyen şeyler çevresel faktörlerdir. Eğer dersin başına oturduğunuzda telefonunuz sessizde olsa bile sürekli elinize alıp bakıyorsanız, mümkünse telefonunuzu çalıştığınız ortamdan uzakta tutmaya çalışın. Telefon dışında, bazı kişilerin odağını çalışırken atıştırılan gıdalarda bozabilir. Çalışırken bir şeyler atıştırmak eğer dikkatinizi dağıtıyorsa bunu dersten sonraya bırakmaya çalışın.

Çalıştığınız ortamın durumu da konsantrasyonunuzu etkilemek konusunda büyük ölçüde etkilidir. Dağınık bir çalışma ortamı dikkatinizi dağıtacağı için mümkün olduğunca az eşyanız olacak bir çalışma odası tercih etmeniz faydalı olacaktır. Enerjinizi artıran ve size iyi hissettiren renkler varsa çalıştığınız ortamı bu renklere göre düzenleyebilirsiniz. Koyacağınız küçük bir kalemlik bile sizi olumlu yönde etkileyecektir.

Bunlar dışında beslenme ve uyku düzeni de odaklanmaya katkısı çok büyüktür. Düzenli uyku uyuduğunuz taktirde zihniniz daha aydınlık, dinç ve uyanık olacaktır.

Yorum Yaz
Yorumlar (0)
arrow