Doğru Tercih ve Kariyer Planlama Eğitimi

Anasayfa Doğru Tercih ve Kariyer Planlama Eğitimi
Eğitimin Adı: Doğru Tercih ve Kariyer Planlama

Eğitim Süresi:12 Saat

Eğitim Günü:2 Gün

Eğitim Saatleri:10:00 – 16:30

Eğitim için hedef kitle:Lise Rehber Öğretmenleri başta olmak gönüllü ilköğretim Rehber Öğretmenleri ve tüm eğitim kurumlarından Kariyer Planlama ile ilgilenen gönüllü Yönetici ve Öğretmenler

Eğitimin Konu Başlıkları:

Tercih Danışmanlığı artık yalnızca ÖSYM verilerine bakarak puan ve başarı sıraları ile yapılan bir uygulama olmaktan çıktı. Tercih Danışmanlığı artık Kariyer Danışmanlığı’nı da kapsıyor.

Tercih Dönemi’ne gelindiğinde dahi öğrencilerin birçoğu meslekler, bölümler ve üniversiteler hakkında kafalarında sorularla geliyorlar.

Tercih Danışmanlığı yapacak uzmanların; bir yandan mesleklerin ve bölümlerin tamamı hakkında bilgi sahibi olması için tüm bölümlerin kategorize olarak ve gruplandırılarak anlatıldığı eğitimin yanında, “Türkiye’de İlk ve Tek” hangi üniversitenin hangi bölümde diğerinden daha iyi eğitim verdiği de ele alınıp, tercih danışmanlığı sırasında öğrencilere eksiksiz yardımcı olmaya katkı sağlanmaktadır.

Aynı zamanda ÖSYM’nin geçtiğimiz 5 yıllık verilerinin de 15 ayrı kritere göre analizinin de paylaşıldığı eğitim sonunda, katılan eğitimciler Kariyer ve Tercih Danışmanlığı konusunda uzmanlık kazanmaktadırlar.

1.Gün

  1. “Kariyer Danışmanlığı” ve “Kariyer Danışmanlığı yaklaşımı ile Tercih Danışmanlığı” nasıl yapılır?
  2. Yarım saatlik 2 görüşme ile Doğru Tercih Danışmanlığı nasıl yapılır?
  3. Kılavuzun yorumlanması ve görüşme sonuçlarının kılavuz sonuçları ile eşleştirilmesi?
  4. Vaka bazlı hangi öğrenci tipine hangi soruları sorarak yönlendirme yapılır?

–          Ör. Ailesi baskın geliyorsa

–          Ör. Kafası karışıksa ya da çok netse

–          Ör. Net olduğunu zannedip, aslında ne istediğini bilmiyorsa

Bu öğrenci tiplerine göre tercih danışmanlığı nasıl yapılır.

  1. Gün

Yarım gün meslekler ve bölümler:

Hangi meslek ve hangi bölüm, hangi kişilik özelliklerini gerektirir?

Bu özelliklerden hangisine sahip olan öğrenciye alternatifi olarak hangi bölümler önerilebilir?

Öğrenciye bölümü soruyoruz, puanı yetmiyorsa nedenini soruyoruz, o bölümün alternatifini üreterek hangi bölümü o nedenle istiyorsa o nedeni kullanarak başka bir bölüm öneresinde bulunuyoruz.

Ör: “Hukuk istiyorum” diyor “Neden istiyorsun?” diye soruyoruz (puanı yetmiyor). “Ağzım iyi laf yapar” diyor. Aslında hukuk ağzı iyi laf yapanlara uygun bir bölüm değil ama öğrenciye diyoruz ki senin ağzın iyi laf yapıyorsa alternatif olarak şu bölümleri öneriyoruz diyoruz. Bölümlerin hangi sebeplerle seçildiğine bakılarak o bölümlere alternatif üretmiş oluyoruz.

Yarım gün Üniversiteler:

Hangi vakıf – devlet üniversitesi hangi bölümlerde diğerlerinden daha iyi veriyor. Hangi devlet üniversitelerinde hangi bölümde daha iyi eğitim alınır.

Kariyer Planlama ve Tercih Danışmanlığı Başvuru Formu